nick: 'je hebt een lange adem nodig om te krijgen wat je wilt'

Nick Lammers

Piepjong is hij nog, met zijn 25 jaar. Toch heeft Nick Lammers er al een hele carrière als profvoetballer op zitten. Na jarenlang gevoetbald te hebben voor bekende namen als Ajax en AZ, besloot Nick dat het tijd was voor iets nieuws. Op aanraden van zijn vrienden besloot hij te solliciteren bij Walters People. Hier startte hij begin 2019 met een flinke uitdaging: het opzetten van een nieuwe marketing & sales recruitment divisie. Het doorzettingsvermogen en de vastberadenheid die Nick nodig had om succesvol te zijn in voetbal, kan hij ook  bij Walters People goed gebruiken. 

 

Kun je iets vertellen over je leven voor Walters People?

‘Als kleine jongen had ik een droom: ik wilde profvoetballer worden. Op mijn achtste kreeg ik de kans om te voetballen voor Ajax. Ik bleef hier tijdens mijn gehele middelbareschooltijd spelen. Ik volgde een speciaal lesprogramma waarbij ik om 13.00 van school naar de club werd gebracht, waar ik tot een uur of 20.00 trainde en huiswerkbegeleiding kreeg. Je kunt je voorstellen dat er weinig tijd overbleef voor een sociaal leven, maar dat had ik ervoor over.

Op mijn zestiende - het jaar dat ik examen zou doen op de HAVO - tekende ik een jeugdcontract bij AZ, en kon ik van mijn hobby mijn beroep maken. Het was altijd al een droom voor mij om hier te spelen, omdat mijn opa de club heeft opgericht.’

Na AZ ben ik naar Almere City gegaan, waar ik een jaar lang voetbalde in de Jupiler League. Daar begon ik me af te vragen: wat wil ik met mijn leven? Ik besloot weer te gaan studeren, een bachelor Business Administration. Natuurlijk bleef ik daarnaast ook voetballen, maar dan op semi-professioneel niveau bij Ajax Amateurs. Vanuit mijn studie kwam ik terecht bij House of Sports, het grootste sportmarketingbureau van Nederland. Twee van mijn vrienden werkten bij Walters People, en van hen hoorde ik enthousiaste verhalen. Toen ik erachter kwam dat ze op zoek waren naar consultants om een marketing- & salesdivisie op te zetten, greep ik mijn kans. Met name het ondernemerschap dat bij recruitment komt kijken trok mij erg aan. Ik ben hier onderdeel van een grote internationale organisatie, maar het voelt tegelijkertijd alsof ik bezig ben met het opzetten van een startup.’

Hoe komt jouw voetbalverleden van pas in je huidige werk?

‘Net als bij voetbal, stel ik mijzelf aan het begin van de week duidelijke doelen, en doe ik er alles aan om deze te behalen. Ik probeer mijzelf continu te verbeteren, ons motto ‘push further’ is mij op het lijf geschreven. Bij het opstarten van een nieuwe divisie krijg je met flink wat tegenslagen te maken. Ook bij het voetballen moet je hiermee leren dealen. Je krijgt bijvoorbeeld te maken met blessures en wordt niet altijd in de basis opgesteld. Waar ik vroeger moeite had om met teleurstellingen om te gaan, heb ik tijdens mijn werk bij Walters People geleerd om tegenslagen sneller te verwerken. Het is honderd keer vallen en weer opstaan. Je hebt een lange adem nodig om te krijgen wat je wilt.’

Waar haal jij op zulke momenten je drive vandaan?

‘Ik heb een duidelijk doel voor ogen: de nieuwe marketing- & salesdivisie van Walters People tot een succes maken. Samen met mijn manager wil ik eerst hier in Amsterdam een sterk team opbouwen, en daarna een sales & marketing recruitment team opzetten bij onze andere vestigingen. Deze uitdaging motiveert mij heel erg en zorgt ervoor dat ik op moeilijke momenten toch door kan gaan.’

Wat betekent succes voor jou?

’Ik voel mij succesvol als ik waardering krijg van mijn klanten en kandidaten. Als ik mijn klant heb kunnen helpen om een nieuwe medewerker te werven die hij zelf maar niet kon vinden, en mijn kandidaat helemaal happy is met z’n nieuwe baan, dan ben ik geslaagd in mijn werk. Ik doe mijn best om echt een band op te bouwen enmijn klanten en kandidaten langdurig te begeleiden.’

Wat vind jij het leukste aan je werk?

’Het leukste vind ik het matchen van een klant met een kandidaat die normaliter nooit bij elkaar terecht zouden zijn gekomen. Ook de sfeer binnen Walters People is top. We hebben echt een familieband met elkaar, iedereen staat klaar om elkaar vooruit te helpen.’

Wat is het belangrijkste dat je bij ons geleerd hebt?

‘Ik heb hier geleerd structuur aan te brengen in mijn werk. Tijdens mijn studie had ik één schrift waar ik de aantekeningen van al mijn vakken in kladderde. Waar ik vroeger rommelig was en totaal niet secuur werkte, heb ik inmiddels geleerd om geconcentreerd te werken aan de hand van een schema. Ook op het gebied van communicatie heb ik grote stappen gemaakt, waardoor ik nu op meer inhoudelijk niveau met klanten kan communiceren.’

Wat is je meest memorabele ervaring bij Walters People?

‘Afgelopen maand vond ons zomerfeest plaats. We gingen met alle collega’s in Nederland naar een eiland om hier teambuilding activiteiten uit te voeren en natuurlijk te feesten. Tijdens zo’n dag leer je je collega’s op een hele andere manier kennen.  Een andere ervaring die mij altijd bij zal blijven is mijn eerste bemiddeling. Ik had maar 48 uur de tijd om de juiste kandidaat voor te stellen. Het gaf een behoorlijke kick toen dit daadwerkelijk lukte. Om het te vieren dronken we gezamenlijk een fles champagne op kantoor. De kurk van de fles heb ik tot op de dag van vandaag bewaard.’

 

Meer informatie

Ben jij net als Nick een echte doorzetter die geen uitdaging uit de weg gaat, en wil je meer weten over het recruitmentvak? Lees dan verder over een baan als recruitment consultant of bekijk onze interne vacatures.

Je kunt ook contact opnemen met Romy Griffioen via 06 1186 1742 of romy.griffioen@walterspeople.nl. Zij vertelt je graag meer over de mogelijkheden.

grijze puzzelstukjes op oranje achtergrond

Interne vacatures 

Read more »
White and red paper planes with blue background

Werken bij Walters People 

Read more »
stacked books with orange background

Salary Survey 

Read more »
various vintage microphones

Walters People Academy 

Read more »
wired silver cans

Refer a friend 

Read more »

Uitgelichte vacatures